Ο Nομός Σερρών είναι ένας από τους μεγαλύτερους σε έκταση με μεγάλη πεδιάδα και γεωγραφικό ανάγλυφο. Η γειτνίασή του με την νομό Θεσσαλονίκης αλλά και τους νομούς της ανατολικής Μακεδονίας , η διασυνοριακή θέση με την Βουλγαρία και η παραλιακή ανάπτυξή του νότια στον Στρυμονικό Κόλπο αναδεικνύει μείζονος σημασίας το θέμα των οδών και των γεφυρών που διευκολύνουν την επικοινωνία με αυτόν και πρόσβαση σ΄ αυτόν.

giorgos trentsios mpaharis mpaharopoulos

Οι δρόμοι είναι κακοσυντηρημένοι ενώ πολλές φορές αποτελούν την προέκταση ενός παλαιωμένου  οδικού δικτύου. Τους χειμερινούς μήνες η ομίχλη του κάμπου και η μη ύπαρξη ευκρινούς διαγράμμισης αποτελεί κίνδυνο για τη διέλευση των οχημάτων. Σε πολλά σημεία οι δρόμοι έχουν πάθει καθίζηση ενώ σε άλλα προβάλλει επιτακτική η ανάγκη μα χαραχθούν νέοι οδικοί άξονες.

Για τις δε γέφυρες, οι περισσότερες έχουν κατασκευαστεί πριν από 40 και πλέον έτη, εξυπηρετώντας τη διέλευση οχημάτων πολύ μικρότερου όγκου και βάρους, τα οποία δεν είχαν δυνατότητα να μεταφέρουν φορτία τόνων όπως τα σύγχρονα βαρέα οχήματα.

Advertisement

Ένα τμήμα αυτού του μεγάλου θέματος αναδείξαμε ως παράταξη «ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας» στη συνεδρίαση λογοδοσίας της ΠΚΜ που πραγματοποιήθηκε στις 30/4 στην αίθουσα συνεδριάσεων της ΠΚΜ. Ωστόσο, οι απαντήσεις, καθώς ήταν γενικόλογες, δεν ήταν επαρκείς, θεωρώντας ότι οι έως τώρα πρωτοβουλίες της Περιφέρειας είναι ικανοποιητικές.  

Όπως φαίνεται από τις έως τώρα αποφάσεις και μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση του καίριου για την ασφάλεια και την ανάπτυξη του νομού και των διερχόμενων επισκεπτών και επαγγελματιών ζητήματος, η ΠΚΜ επικεντρώνεται και περιορίζεται σε μέτρα που έχουν στόχο την πρόσκαιρη – και  γι΄ αυτό αναποτελεσματική αντιμετώπιση του ζητήματος. Συγκεκριμένα, τα μπαλώματα της ασφάλτου και όχι η εκ νέου ασφαλτόστρωση, η μείωση του ορίου ταχύτητας και του φορτίου στις γέφυρες και όχι η κατασκευή νέων γεφυρών, η απομάκρυνση κλαδιών και χόρτων και όχι η διάνοιξη και η διαπλάτυνση των δρόμων, δεν δίνουν τη λύση που θα έδινε με τη σειρά της το προσδοκώμενο  αποτέλεσμα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης της Περιφερειακής Συμβούλου Σερρών της παράταξης «ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας», Μαρίας Παπαδημητρίου:

«Επιβάρυνση οδικού δικτύου Π.Ε. Σερρών από υπερβαρέα οχήματα – ανάγκες συντήρησης και άλλων παρεμβάσεων».

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., λόγω προβλημάτων στη συντήρηση της διπλής γέφυρας του Στρυμόνα του οδικού άξονα Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Καβάλας, αρμοδιότητα που της ανήκει, εκτρέπει τα βαρέα οχήματα από τον ανισόπεδο κόμβο του Στρυμόνα και τα επαναφέρει στον ανισόπεδο κόμβο Κερδυλλίων, εξαναγκάζοντάς τα να περάσουν από την παλιά και επιβαρυμένη μεταλλική γέφυρα του Στρυμόνα.

Μετά τις επανειλημμένες οχλήσεις της Υποδιεύθυνσης Τεχνικών Έργων (ΥΤΕ) της Π.Ε. Σερρών προς την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ και την παρέμβαση του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σερρών, πλέον τα βαρέα οχήματα εκτρέπονται προς το υπόλοιπο δίκτυο της Π.Ε. Σερρών.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επιβαρύνεται μια πολύ μεγαλύτερη έκταση, καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα κινούνται στη διαδρομή Γέφυρα Στρυμόνα – Αμφίπολη – Μεσολακκιά – Κόμβος Παλαιοκώμης – Μεσορράχη – Ν. Ζίχνη – Περιαστική Σερρών – Κόμβος Λευκώνα – κάθετη οδός προς Θεσσαλονίκη.

Τον Ιούνιο του 2024, η ΥΤΕ Π.Ε. Σερρών κατέθεσε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής εισήγηση για τη λήψη απόφασης μείωσης του ορίου ταχύτητας στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, καθώς και μείωσης του επιτρεπόμενου μικτού φορτίου διέλευσης από τις γέφυρες και τα αντίστοιχα οδικά τμήματα. Η Επιτροπή υπερψήφισε το θέμα στη συνεδρίαση του Ιουλίου 2024, αλλά από τότε δεν γνωρίζουμε τι εξελίξεις υπήρξαν.

Η Π.Ε. Σερρών αποτελεί το σημείο εισόδου και εξόδου οχημάτων από και προς τη Βουλγαρία και λοιπές βαλκανικές χώρες. Η επισκεψιμότητα έχει αυξηθεί κατακόρυφα και ένας από τους πολλούς λόγους είναι και η επίσκεψη σε αξιοθέατα όπως το σπήλαιο Αλιστράτης.

Ένα εκσυγχρονισμένο και καλά συντηρημένο οδικό δίκτυο αποκτά λοιπόν σημαντικές αναπτυξιακές διαστάσεις, αλλά και αυξημένη βαρύτητα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Η αναφορά στο σπήλαιο της Αλιστράτης δεν είναι τυχαία. Η επισκεψιμότητά του σε συνδυασμό με την κάκιστη κατάσταση του δρόμου που οδηγεί στην κωμόπολη κι από κει στο σπήλαιο είναι αποτρεπτική για τον επισκέπτη. Επιβάλλεται λοιπόν να επανεξετάσει η Περιφέρεια την ένταξη σε πρόγραμμα του δρόμου Ν. Ζίχνη – Λευκοθέα – Αλιστράτη και συνολικά το θέμα του δρόμου Σερρών – Δράμας. Αλλά και η παλιά γέφυρα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αγγίστας χρειάζεται αντικατάσταση, καθώς συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να διέρχονται οχήματα βάρους πάνω από το επιτρεπτό όριο των 19 τόνων και η στενότητά της δεν επιτρέπει την εύκολη διέλευση ούτε καν των ΙΧ.

Ζητούμε να απαντήσετε:

  1. Θεωρεί η διοίκηση της ΠΚΜ το μέτρο της μείωσης του ορίου ταχύτητας επαρκές από μόνο του για την επίλυση των προβλημάτων που επιφέρει η επιβάρυνση του οδικού δικτύου της Π.Ε. Σερρών από τη διέλευση υπερβαρέων οχημάτων;
  2. Υπάρχει πρόβλεψη να γίνει καινούργια γέφυρα στον Σ.Σ. Αγγίστας, αφού φαίνεται πως η παλιά δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες διέλευσης και δεν παρέχει ασφάλεια σε όσους μετακινούνται μέσω αυτής;
  3. Έχει η διοίκηση της ΠΚΜ επαφές με τα αρμόδια υπουργεία για την επίλυση του προβλήματος της συντήρησης της διπλής γέφυρας του Στρυμόνα, ώστε να σταματήσει και η επιβάρυνση του οδικού δικτύου της Π.Ε. Σερρών από τη διέλευση υπερβαρέων οχημάτων;
  4. Ποια εμπόδια υπάρχουν για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου και των γεφυρών της Π.Ε. Σερρών; Υπάρχει έλλειψη χρηματοδότησης, νομοθετικές αγκυλώσεις ή ελλιπής αστυνόμευση;
  5. Ποιες οι ενέργειες της διοίκησης ώστε να αρθούν αυτά τα εμπόδια;
giannis kounios dimitris balaxis

Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών: Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το EXTREME TRACKDAYS SERRES 2025 – Ελεύθερο Βήμα Σερρών – Νέα για τις Σέρρες μέσα από το e-vima.gr

Δήμος Βισαλτίας: Ξεκινά η λειτουργία του ΚΗΦΗ – Ελεύθερο Βήμα Σερρών – Νέα για τις Σέρρες μέσα από το e-vima.gr

Κώστας Τσιάρας: Ξεκινά το πρόγραμμα για χρηματοδότηση συνεργασιών μέσω Επιχειρησιακών Ομάδων της Ευρωπαϊκής Σύμπραξης καινοτομίας