Περιφέρεια πρότυπο για την Ελλάδα και διεθνώς στα βιώσιμα ταξίδια είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σύμφωνα με τη σχετική βαθμολογία του ΙΝΣΕΤΕ,
όπως ανακοίνωσε στο ετήσιο συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
Ο κ. Τζιτζικώστας συμμετείχε σε πάνελ στο πλαίσιο του συνεδρίου, με θέμα «Ο ρόλος της Αυτοδιοίκησης στη Βιώσιμη Ανάπτυξη και Διαχείριση Προορισμών» και μεταξύ άλλων επισήμανε ότι η βιωσιμότητα του τουρισμού είναι εξαιρετικά σημαντική και «σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ,
όσον αφορά στα βιώσιμα ταξίδια, η συνολική εικόνα της χώρας μας είναι θετική με βαθμολογία 8,3.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι πρώτη σε βαθμολογία με 9,1 και ουσιαστικά αποτελεί Περιφέρεια πρότυπο για την Ελλάδα, αλλά και διεθνώς, στα βιώσιμα ταξίδια».
Στην εισαγωγική τοποθέτησή του στο συνέδριο του ΣΕΤΕ, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας,
τόνισε ότι «ο τουρισμός είναι το μεγάλο εθνικό μας κεφάλαιο και η στρατηγική στόχευση όλων μας, της κεντρικής Πολιτείας, των Περιφερειών, των Δήμων, των θεσμών, των φορέων, αλλά και των επιχειρήσεων πρέπει να είναι κοινή και ξεκάθαρη: Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.
Αυτός είναι ο δρόμος για να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος, το εθνικό brand name και τις ξεχωριστές τουριστικές ταυτότητες κάθε τόπου.
Αυτός είναι ο δρόμος για το δωδεκάμηνο τουρισμό, για περισσότερα έσοδα και νέες θέσεις εργασίας, με προστασία του φυσικού τοπίου και των φυσικών πόρων κάθε περιοχής.
Το κλειδί είναι η συνεργασία και εδώ ο ρόλος του ΣΕΤΕ είναι κομβικός, γιατί μπορεί να αποτελέσει τον κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα της σύνδεσης μεταξύ της επιχειρηματικότητας και της κοινωνίας, των θεσμών και των φορέων, της ανάπτυξης και της βιωσιμότητας».
Αναφερόμενος ειδικά στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο κ. Τζιτζικώστας, επισήμανε ότι και το 2023 η περιοχή συνεχίζει να κάνει σταθερά βήματα μπροστά στον τουρισμό, υπογραμμίζοντας τα θετικά αποτελέσματα:
-Σχεδόν 25% αύξηση στα έσοδα από τον τουρισμό φέτος και αντίστοιχη αύξηση στις αεροπορικές αφίξεις στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».
-Οι ιδιωτικές επενδύσεις στις τουριστικές υποδομές διπλασιάστηκαν.
-Έσοδα 150 εκατομμύρια ευρώ, 130.000 διανυκτερεύσεις και 4.000 νέες θέσεις εργασίας μόνο από τις κινηματογραφικές παραγωγές που φέραμε στον τόπο μας.
-Το ισχυρό brand name που έχουμε δημιουργήσει, η «Μακεδονική Κουζίνα», αναδείχθηκε πρόσφατα στις τρεις κορυφαίες κουζίνες στο παγκόσμιο κύπελλο μαγειρικής.
-Πρόσφατα, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο πλέον λειτουργεί ως homeport, εγκαινιάσαμε τον νέο σταθμό κρουαζιέρας, όπου καταγράφουμε κατακόρυφη αύξηση και αλλεπάλληλα ρεκόρ στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.
-Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» έχει πλέον αναβαθμιστεί σημαντικά.
-Μαζί με το ΙΝΣΕΤΕ και την Τράπεζα της Ελλάδος, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προχωρά στη δημιουργία του Παρατηρητηρίου Οικονομικών Μεγεθών του Τουρισμού, μία ανοιχτή βάση δεδομένων για επαγγελματίες και επενδυτές.
«Δημιουργούμε μια Περιφέρεια σύγχρονων υποδομών και κορυφαίων επενδυτικών ευκαιριών και στον τουρισμό. Γιατί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η ‘οικονομία της φιλοξενίας’ είναι κινητήρια δύναμη της αναπτυξιακής μας στρατηγικής.
Και σήμερα, με πολλή και μεθοδική δουλειά μπορούμε πλέον να είμαστε αισιόδοξοι και να κοιτάμε με αυτοπεποίθηση το μέλλον του τουρισμού. Και βέβαια διαρκής στόχος μας είναι να μετεξελίξουμε το τουριστικό μας προϊόν,
περνώντας από την προβολή στην ολοκληρωμένη διαχείριση της Κεντρικής Μακεδονίας ως προορισμού. Και εργαλεία, όπως οι Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμού, οι DMOs, προστίθενται στη φαρέτρα μας προκειμένου να συνεχίσουμε να λειτουργούμε αποτελεσματικά στο διεθνές, ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Οι DMOs, με τη χρήση ευέλικτων, τεχνοκρατικών δομών και μέσων, μπορούν πραγματικά να βελτιώσουν την τουριστική εμπειρία, αξιοποιώντας τις ιδιαιτερότητες κάθε προορισμού και επενδύοντας στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τον διαφοροποιούν, προσαρμόζοντας το τουριστικό προϊόν στις διαρκώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των επισκεπτών.
Οι Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμού, που θα πρέπει να είναι η μετεξέλιξη των Οργανισμών Τουρισμού, είναι πλέον μια επιτυχημένη δομή διαχείρισης της εμπειρίας των επισκεπτών, μια δομή που περιλαμβάνει όλους όσοι εμπλέκονται στο τουριστικό προϊόν, μια δομή που λειτουργεί με βάση την αγορά, τις τάσεις,
τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, δίνοντας τη δυνατότητα στην Πολιτεία, στις Περιφέρειες, στους Δήμους, τους θεσμούς και τους φορείς να προσαρμοστούν στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Και εμείς είμαστε έτοιμοι να υιοθετήσουμε κάθε πρόσφορο εργαλείο, κάθε σύγχρονη και καινοτόμα προσέγγιση για να κατακτήσουμε το στόχο μας: Το δωδεκάμηνο τουρισμό, τον τουρισμό των 365 ημερών και των τεσσάρων εποχών στην Κεντρική Μακεδονία.
Όλοι μαζί λοιπόν, με συνεργασία, με τους ανθρώπους του τουρισμού πάντα στην πρώτη γραμμή είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.
Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας αναφερόμενος στη σημαντική συμβολή των Περιφερειών στη στήριξη του τουρισμού, επισήμανε ότι με βασικά εργαλεία το ΕΣΠΑ και τον Αναπτυξιακό Νόμο, αξιοποιούνται όλοι οι διαθέσιμοι ευρωπαϊκοί και εθνικοί πόροι για τη χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων εκατοντάδων μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων,
αναβαθμίζονται οι τουριστικές υποδομές και οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους επισκέπτες, εκσυγχρονίζονται οι υποδομές των Δήμων, που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την τουριστική ανάπτυξη και επιπλέον αναβαθμίζονται οι δεξιότητες των εργαζομένων στην τουριστική βιομηχανία,
με στόχο να καλύψουν τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες των τουριστικών επιχειρήσεων σε στελέχη και προσωπικό.
Αποχώρησε από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Γιώργος Βαρεμένος
Λευτέρης Αυγενάκης: Η Ελλάδα λέει «ναι» στην καινοτομία
Βαρβάρα Μητλιάγκα: Η σύνθεση της νέας Δημοτικής Αρχής – Οι νέοι Αντιδήμαρχοι Σερρών – video