Τους τελευταίους μήνες, καταγράφεται αυξημένος αριθμός αεροπορικών δυστυχημάτων παγκοσμίως, με εκατοντάδες θύματα, ενώ καθημερινά σημειώνονται περιστατικά που αποφεύγονται την τελευταία στιγμή. Δυστυχώς, παρόμοια ζητήματα ασφαλείας έχουν καταγραφεί και στην Ελλάδα, ιδίως στα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, όπου οι ανασφαλείς συνθήκες δημιουργούν σοβαρό κίνδυνο ατυχήματος με ανυπολόγιστες συνέπειες.

dimitris notas panagiotis spiropoulos

Οι εργαζόμενοι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, πιλότοι και λοιποί εργαζόμενοι στα αεροδρόμια μέσω των συνδικαλιστικών τους φορέων έχουν επανειλημμένως επισημάνει τα προβλήματα που αφορούν τις απαρχαιωμένες υποδομές επικοινωνίας, τα μη λειτουργικά ραντάρ και τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.

Συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας, υπάρχουν κρίσιμα προβλήματα ασφάλειας:

Advertisement

– Δεν λειτουργεί το σύστημα καθοδήγησης αεροσκαφών από τον Πύργο Ελέγχου, αντικαθιστώμενο από ασύρματη επικοινωνία, αυξάνοντας τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους.

– Πριν λίγους μήνες, τα φώτα του διαδρόμου έσβησαν ξαφνικά για λίγα δευτερόλεπτα μέσα στη νύχτα, ενώ εκτελούνταν πτήσεις.

– Τα οπτικά συστήματα προσέγγισης στον έναν διάδρομο υπολειτουργούν, με αποτέλεσμα οι πιλότοι να αποφεύγουν τη χρήση τους.

– Το 2025, τα συστήματα επιτήρησης αεροσκαφών της τερματικής περιοχής Θεσσαλονίκης τέθηκαν εκτός λειτουργίας αρκετές φορές, με κίνδυνο να επαναληφθεί και στο μέλλον εντός της επικείμενης υψηλής τουριστικής περιόδου.

Επιπλέον, το αεροδρόμιο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα χαμηλής ορατότητας λόγω ομίχλης, κυρίως τους χειμερινούς μήνες, οδηγώντας σε συχνές καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων. Επί του παρόντος, το αεροδρόμιο διαθέτει Σύστημα ILS Κατηγορίας 2, το οποίο επιτρέπει προσγειώσεις υπό χαμηλή ορατότητα, αλλά απαιτεί τουλάχιστον 200 μέτρα οριζόντιας ορατότητας, ενώ οι πιλότοι πρέπει να έχουν οπτική επαφή με τον διάδρομο στα τελευταία 30 μέτρα. Σε περιπτώσεις πυκνής ομίχλης, οι πτήσεις συχνά ανακατευθύνονται σε άλλα αεροδρόμια, όπως το “Ελευθέριος Βενιζέλος”, προκαλώντας μεγάλη ταλαιπωρία στους επιβάτες και επιβάρυνση στην αεροπορική κίνηση.

Τέλος, παρά τις ελλείψεις σε προσωπικό και τη χρήση απαρχαιωμένου εξοπλισμού, σύμφωνα με την πρόσφατη ΚΥΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αυξάνονται τα αεροσκάφη που προβλέπεται να αφιχθούν στο Αεροδρόμιο Μακεδονία μέσα σε μια ώρα, από 10 σε 12 τουλάχιστον, κάτι που κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών δημιουργεί πρόσθετες δυσκολίες στο έργο των εργαζομένων Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

– Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει άμεσα η κυβέρνηση για την κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

– Ποιος είναι ο σχεδιασμός για την άμεση αναβάθμιση των συστημάτων καθοδήγησης και επικοινωνίας του Πύργου Ελέγχου.

– Πώς θα επιλυθούν τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες των οπτικών βοηθημάτων του αεροδρομίου.

– Πώς θα εξασφαλιστεί η μόνιμη και αδιάλειπτη λειτουργία όλων των κρίσιμων συστημάτων και υποδομών για την ασφάλεια των πτήσεων.

– Αν υπάρχει σχεδιασμός για την αναβάθμιση του συστήματος ILS του Αεροδρομίου “Μακεδονία” σε Κατηγορία 3, ώστε να διασφαλιστεί η λειτουργικότητα του αεροδρομίου υπό συνθήκες χαμηλής ορατότητας.

nektarios kanakaris ioanna batziou

Ομαδική Συμβουλευτική Γονέων από το Κέντρο ΟΑΣΙΣ» για την Διαφύλαξη της Οικογενειακής Ψυχικής Υγείας – Ελεύθερο Βήμα Σερρών – Νέα για τις Σέρρες μέσα από το e-vima.gr

“Ενεργοί Πολίτες Σερρών – Myseety”: Λίγες και Ανεπαρκείς οι παρεμβάσεις σε σχολικά κτήρια – Ελεύθερο Βήμα Σερρών – Νέα για τις Σέρρες μέσα από το e-vima.gr

Εθνικό σχέδιο για το νερό παρουσίασε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Greek Water Summit 2025 – Νέα Σέρρες – Εβδομαδιαία Εφημερίδα του Νομού Σερρών